Wednesday 21 September 2011

Laporan ziarah untuk pemberian wang zakat

Assalamualaykum,
Alhamdulillah kali ini, skuad telah menjalinkan kerjasama dengan Biro Saudara Baru Masjid Al Mukarramah, Bandar Sri Damansara.

Pada 27 Ogos 2011 jam 10.45 pagi bersamaan hari sabtu, kami menziarahi sis Rafiedah di rumahnya di Jalan Ipoh. Tujuan kedatangan kami adalah untuk memberi wang zakat yang diwakili oleh Dato’ Said Mulok, Ketua Biro Saudara Baru, Masjid Al Mukarramah, Bandar Sri Damansara.
Kedatangan kami disambut oleh anak-anaknya yang masih berumur 10 dan 11 tahun. Alhamdulillah, lawatan kali ini sangat bermakna kerana Dato’ Said dengan berbesar hati sudi berkongsi tips untuk melindungi diri dari gangguan makhluk halus dan syaitan. Sis Rafiedah mengambil kesempatan mencatit segala tips yang diberi. Diharap tips tersebut dapat diamalkan oleh keluarga beliau. 

sesi pemberian wang zakat

Walaupun agak singkat kunjungan kami, anak-anak sis Rafiedah merasa gembira dengan kehadiran kami. Sebelum pulang, kami menyampaikan wang zakat kepada sis Rafiedah dan anak-anaknya. Diharap sumbangan yang diberi dapat mengurangkan beban yang ditanggung dan membeli barang untuk persiapan menyambut hari raya.  
Jutaan terima kasih diucapkan kepada Biro Saudara Baru Dato’ Said Mulok kerana sudi memberi sumbangan kepada sis Rafiedah dan keluarga. 


laporan disediakan oleh,
Sis Emy
Ketua lawatan

No comments:

Post a Comment