Monday 18 July 2011

Dimulai dengan Bismillah

Assalamualaikum,
Alhamdulillah, dengan wujudnya blog ini dapat squad ukhwah berkongsi segala aktiviti yang dijalankan. sebagai permulaan, kami ingin berkongsi tentang sejarah squad ini.

saban hari pelbagai kes muallaf yang disalurkan ke Yahoo Group fcr alumni. Beberapa orang yang bermurah hati telahpun secara sukarela membantu kes kes yang di war warkan di Yahoo group. Alhamdulillah bersyukur sangat kerana ada individu -individu yang sudi membantu muallaf. Namun, kali ini, kami merasakan perlunya pengurusan kes muallaf yang lebih sistematik dan efisyen bagi mengendali kes kes yang dikhabarkan di Yahoo Group. Ini kerana pengurusan yang baik sangat diperlukan supaya setiap kes dapat diselesaikan dengan lebih teratur. Jadi, saya dan kak Siti merancang untuk menubuhkan satu squad dimana squad ini menziarahi dan membantu muallaf yang dikhabarkan di Yahoo Group.
Alhamdulillah, pada 16 Julai 2011, setelah tamat bermesyuarat di IIS, kami membentuk organisasi hasil dari perbincangan kami. Terima kasih kepada volunteer yang sudi menerima tanggungjawab memegang jawatan bagi melicinkan pengurusan squad ini.

No comments:

Post a Comment